fbpx

Vietnamská jízda | Prožij Vietnam na 2 kolech!

PŮJČOVNA MOTOREK

Motorka bude během celé cesty vaším nejdůležitějším parťákem. Proto je nutné jeho výběru věnovat dostatek pozornosti.

Prakticky, spolehlivě, ověřeně

Ve Vietnamu se lokálně dá půjčení motorky zařídit v podstatě na každém rohu. Pronájem motorek na delší tratě, kdy si chcete půjčit motorku nebo skútr na jednom místě a po několika dnech vrátit na jiném, je na vietnamském trhu kategorie sama o sobě.

Úplně na začátek je nutné říci, proč je půjčení motorky nebo skútru ve Vietnamu lepší volbou, než přímo její koupě. Ještě dnes na vietnamských silnicích stále můžete potkat cestovatele, kteří jezdí na čínských motorkách Honda Win za neodolatelných 200$. Proč je toto špatná volba jsem popsal na blogu:

Mít spolehlivý stroj, který vás doveze tam, kam chcete, a také jak chcete, je klíčovou investicí vaší cesty. Nemluvě o tom, že v dnešní době jsou na trhu již půjčovny motorek u kterých finanční investice není vůbec tak vzdálená oproti zmíněným 200$.

O půjčovně

Od samého začátku svých cest po celém Vietnamu spolupracuji s jednou jedinou půjčovnou, která na stále amatérský trh přinesla nový a zásadní standardvysokou spolehlivost strojů a maximální transparentnost

Půjčovna si drží pozici stabilní a ověřené společnosti s několika pobočkami po celé ose Vietnamu, která je nejen jedničkou na trhu, ale svým profesionálním přístupem, vlastními servisními týmy, propracovanou logistikou a samozřejmě také širokou škálou vozového parku od nejmenších skútrů až po velké motorky, udává směr a posunuje hranice celého odvětví.

Takto o sobě mluví:

,,Nabízíme pronájem motorek na dlouhé tratě pro cesty mezi Hanojí, Da Nangem, Da Latem a Ho Chi Minovým městem. Myšlenkou je dorazit do kteréhokoliv z těchto měst a vyzvednout si zde motorku. Poté jet do jiného města a motorku tam v jiné pobočce vrátit. Naše půjčovna motorek nabízí denní pronájmy pro začátek i konec ve stejném místě. Co nás ale odlišuje od konkurence je poskytování dlouhodobých balíčků pronájmu. Provozujeme malé garáže po celé zemi a disponujeme velkým množstvím motorek pečlivě vybraných z několika málo konkrétních modelů v které věříme, že jsou těmi nejlepšími stroji ve Vietnamu.

Stejně jako v leteckém odvětví je naším cílem udržet své motorky stále na cestách a ne je jen parkovat v garáži, kde na ně akorát padá prach. Právě to umožňuje poskytovat dostupné balíčky dlouhodobých pronájmů pro cesty napříč celým Vietnamem.

Nejběžnějším a nejpopulárnějším skútrem je Honda Blade, který se dá půjčit za 10$ na den nebo 250$ na celý měsíc. Nejpopulárnější motorkou je pak Honda XR 150cc s cenou pronájmu 20$ na den nebo 450$ na měsíc.”

2 hlavní věci, které vás u půjčovny musí zajímat

Údržba motorek

Půjčovna disponuje flotilou přes 400 motorek. Originální servisy Honda, Yamaha a Suzuki mají profesionální mechaniky napříč celým Vietnamem a při servisech se používají originální díly, které jsou důležité pro dlouhodobou životnost motorek. Díky jasným pronajímacím smlouvám zákazník od začátku chápe důležitost údržby motorky pouze v autorizovaných servisech. Pokud se na cestě cokoliv stane, stačí zajet do autorizovaného servisu, kde jsou schopní problém vyřešit během minut a následně poskytnout půjčovně doklad, který na konci pronájmu bude kompletně uhrazen. Vše je jasně stanoveno v záručních podmínkách o poruchách.

Porozumění a respektování správné údržby ze strany zákazníka spolu s vlastními profesionálními mechaniky půjčovny pomáhá motorky udržovat v optimálním stavu.

Veškeré stroje půjčovna prodává po 50 000 km nebo 2 letech zpět na lokální trh, což pro zákazníka znamená, že téměř nikdy nejede na stroji starším 2 roky.

Vyzvednutí a vrácení napříč Vietnamem

Půjčovna motorek má své vlastní pobočky v Hanoji (Severní Vietnam), Da Nangu (Centrální Vietnam) a hlavní centrálu v Ho Chi Minově městě (Jižní Vietnam). Na dalších místech jako je Hue nebo Da Lat spolupracuje s místní partnerskou ,,garáží” pro ještě širší pokrytí dostupnosti svých služeb. 

Poslední a oficiálně neprezentovanou možností je schopnost individuálně domluvit vyzvednutí i vrácení na vybraných nádražích podél hlavní železniční tratě spojující Hanoj s Ho Chi Minovým městem. Na základě osobní domluvy a především díky mým dlouhodobým dobrým vztahům jsem byl vždy schopný kombinovat různé možnosti destinací dle konkrétních požadavků pro své vlastní cesty i cesty nezávislých cestovatelů, kterým jsem s půjčením pomáhal.

Jak půjčení funguje ve 4 krocích

1. Zarezervujte si motorku předem, aby na vás čekala, až dorazíte. Rezervační záloha standardizovanou blokací na kartě předem.

2. Vyzvedněte si motorku motorku na domluveném místě v domluvené datum a čas. Pronájem zaplatíte na místě kartou nebo v hotovosti.

3. Cestujte úžasnými výhledy s okouzlujícími místními na spolehlivé motorce. Asistence při poruše, záruka kvality a jasná smlouva o pronájmu.

4. Vraťte motorku na cílové pobočce během minut. Jednoduše a bez zbytečných dramat.

Kompletní nabídka pro vietnamské dobrodružství!

Od malých skútrů po velké motorky. Půjčovna má na výběr pro každého, kdo chce projet tuto pozoruhodnou zemi na dvou kolech.

HONDA BLADE 110cc

Nejběžnější a nejpopulárnější skútr

10$/den

250$/měsíc

Honda Blade je jeden z nejběžnějších a nejjednodušších skútrů ve Vietnamu. Těmto prakticky nezničitelným strojům se nemůže stát nic špatného! Jednoduchý na ovládání i údržbu kdykoliv a kdekoliv.

Poloautomatický skútr s 4 stupňovou převodovkou nabídne potřebný tah ve všech podmínkách bez nutnosti manuálního řazení se spojkou.

I když půjčovna nabízí více „záživné“ motorky, tak Blade je pro cestovatele naprosto vše, co ve Vietnamu potřebuje. Honda Blade zvládne každou cestu, kterou Vietnam nabízí.

Převodovka: poloautomatická

Počet převodů: 4

Objem motoru: 110 cc

Výška sedla: 769 mm

Hmotnost: 98 kg

Výkon: 9 koní

Nádrž: 3,7 litrů

Nejběžnější skútr ve Vietnamu The Honda semi-automatic is the most common motorbike type in Vietnam. Cheap to buy, cheap to maintain and cheap to run with excellent gas efficiency. Drive up the mountains into remote terrain and Honda semi-automatics will be seen everywhere. Indestructible machines that can handle anything thrown at them.

Dostatečný výkon The Blade has enough power to carry two people and luggage across Vietnam without skipping a beat. Tigit does offer more exciting motorbikes, but there is actually no need to get anything bigger or more powerful than these reliable and affordable machines.

Jednoduchý na ovládání Learning the basics of simple gear changes can be taught within 5 minutes. Please watch this video for more information on how to drive a semi-automatic.

HONDA XR 150cc

Mezinárodní sláva a uznání. XR nepotřebuje žádné představení!

20$/den

450$/měsíc

Nejkomfortnější 150 cc motorka, kterou půjčovna nabízí. Je také perfektní pro 2 pasažéry díky velkému rámu. 

Manuální 5-stupňová převodovka.

XR 150 je je ideální pro cesty ve Vietnamu. Velká kola, komfortní tlumiče a objem motoru akorát pro vietnamské silnice!

Převodovka: manuální

Počet převodů: 5

Objem motoru: 150 cc

Výška sedla: 825 mm

Hmotnost: 130 kg

Výkon: 12,4 koní

Nádrž: 12 litrů

The most comfortable ride Tigit has to offer!
The Honda XR 150cc is a dual sport designed to be both on the road and off the road!
Within the 150cc category, it is the most comfortable motorbike for one or two riders.

Although small compared to the western world of motorbikes. This dual sport motorbike is an enormous vehicle for Vietnam and heads will be turned everywhere!

Adventure driving
Vietnam is mostly tarmac roads, but an adventure seeker can find themselves deep in the mud. For a compromise of road and off-road, the XR 150cc is the second best motorbike Tigit has to offer after the Honda CRF 250ccL.

The best option for two people!
For a 150cc, the frame size alone makes the XR the most practical motorbike for two people and luggage. The XR also has the benefit of soft and bouncy suspension designed for off-road riding. Pillion riders will be grateful to any driver that chooses the Honda XR!

Unsupported motorbike
The XR 150cc falls into the range of “unsupported” motorbikes within Vietnamese mechanics. This means that Honda do not officially service the motorbike or stock the parts. Tigit has these motorbikes on a mass scale and we have the parts. However, on occasion we may need to send a part to your location. Simple things like inner-tubes are not stocked throughout Vietnamese mechanics which means drivers must add them to their luggage load.

Adventure seekers vs New drivers
Without the babysitting of Honda Service centers at Tigits/Clients disposal, small problems can lead to big problems with inexperienced riders. Overall this is an incredibly reliable and easy motorbike to operate, however it does not have the same ease of use as the locally supported motorbikes such as the Honda Winner 150cc.

The 150cc range is where Tigit gets the “newer drivers”, or people who may not consider themselves “adventure seekers”. These are the people who may wish to take a motorbike that allows for Honda to bail them out of any potential difficulty.

HONDA CRF 250cc

Nejpopulárnější enduro na světě

40$/den

850$/měsíc

CRF 250cc je nejpopulárnější a nejběžnější enduro motorkou na světě. Enduro znamená schopnost jet na zpevněných i offroad cestách.

Mezinárodní uznání a pověst jako nezničitelná motorka. Pro ty, kteří se chtějí vypořádat se silnicemi i odlehlými cestami není lepší motorka.

Převodovka: manuální

Počet převodů: 5

Objem motoru: 250 cc

Výška sedla: 873 mm

Hmotnost: 146 kg

Výkon: 24 koní

Nádrž: 7,7 litrů

The most popular dual sport motorbike in the world!
This is a Honda CRF 250L a dual sport designed to be a road and off-road motorbike. The Honda CRF has been around forever, from the Honda Baja to Honda XR to the now known CRF. Honda Nailed the dual sport concept years ago, everything since has been an attempt to copy this already incredible design.

The best compromise of road and offroad
Traveling Vietnam is mostly road, but adventure seekers can find themselves driving on beautiful countryside trails. The Honda CRF 250L is the best motorbike for switching between the road to gravel to mud. The driver should feel comfortable on basically all terrains.

Tires Tigit uses
The Honda CRF 250L is equipped with dual sport tires which we would consider 80% road with 20% offroad.

HONDA CB500X

Ultimátní cestovní motorka pro Vietnam

45$/den

950$/měsíc

Motorka s největším obsahem motoru pronajmutelná ve Vietnamu. Vybavena s postranními kufry a padacím rámem je tou nejlepší volbou pro cestovatele, kteří chtějí projet tuto úchvatnou zemi.

Daleko za hranicí potřebného výkonu a schopností pro Vietnam. Tato motorka je pro ty, kteří chtějí komfort, bezpečnost, kontrolu a stabilitu. Ne rychlost nebo výkon.

Převodovka: manuální

Počet převodů: 6

Objem motoru: 500 cc

Výška sedla: 810 mm

Hmotnost: 195 kg

Výkon 46,9 koní

Nádrž 17,4 litrů

The largest rental motorbike in Vietnam

With anything in Vietnam above 170cc getting heavily tax’d, “big motorbikes” are still rarely seen out there on the roads. Tigit is the first to be renting large capacity motorbikes in Vietnam with legit/real paperwork.

Honda reliability and performance
The Honda CB 500x is a smooth well finished machine. It looks stunningly beautiful and it glides along effortlessly. The Honda CB 500x is the “large capacity motorbike” that Tigit has chosen to invest money in. This is down to the performance, reliability and overall customer feedback.

For two people luggage or careful cruising

This motorbike is in our fleet for a traveler wanting something similar to what they may drive at home, or for a comfy two person cruise. This motorbike is way beyond the performance capabilities needed in Vietnam. Get this motorbike for comfort, safety, control and stability. Not for speed or power.

Honda CB 500 Adventure with side boxes / panniers
Tigit’s Honda CB 500x is loaded up with 37L Aluminium boxes from Givi and full crash protection gear. The 500x is marketed by Honda as an “adventure motorbike”. We don’t really buy into this concept of a road bike pretending to be an offroad dual sport, but that mild adventure concept is probably handy for the potholes and occasional gravel tracks that you may find out there on the roads.

Tires Tigit uses
Currently tire distribution remains a problem and we struggle to get adventure tires. Most tires we use are road oriented and we are expecting this motorbike to be rented for road use.

HONDA WINNER 150cc

Nejkvalitnější 150cc manuální skútr

20$/den

350$/měsíc

Stabilní, komfortní, rychlý a vysoce kvalitní Honda skútr. 

6-stupňová manuální převodovka, 2-takt.

Celkově vyšší komfortní posez, lehká váha a akcelerace, dostatečné pro 2 pasažéry s 2 bočními Givi boxy.

Převodovka: manuální

Počet převodů: 6

Objem motoru: 150 cc

Výška sedla: 780 mm

Hmotnost: 119 kg

Výkon: 16,1 koní

Nádrž: 4,5 litrů

High quality Honda motorbike
Within the 150cc range, the Honda Winner easily has the best build quality out of our motorbikes.

Rock solid balance makes this motorbike feel like it is gliding through the wind, and drivers can find themselves creeping into the 90’s without even realizing it.

Being a Honda – this is the only 150cc manual motorbike we can provide a guarantee of a hassle free holiday with minimum maintenance or breakdown inconveniences.

Who this motorbike is for
The Winner is for the driver that wants a manual motorbike with close to the complete impossibility of anything disastrous going wrong. The Honda XR 150cc is Tigit’s most common and popular manual motorbike, but for those who just want a motorbike that works, then the Honda Winner is the one to get.

Givi boxes
Tigit equips the Honda Winner with 22L plastic Givi boxes.

ROYAL ENFIELD HIMALAYAN 400cc

Classic style motorka ve Vietnamu

35$/den

750$/měsíc

Himalayan je klasickým a uvolněným způsobem cestování po Vietnamu. Současná motorka (2018) s klasickým vzhledem.

Himalayan je vstupním modelem do segmentu enduro motorek s nízkým posezem a jednoduchým ovládáním. Ideální pro pohodové svezení napříč Vietnamem.

Převodovka: manuální

Počet převodů: 5

Objem motoru: 400 cc

Výška sedla: 800 mm

Hmotnost: 182 kg

Výkon: 25 koní

Nádrž: 15 litrů

Classic driving in Vietnam

The Himalayan is a beautiful mid sized motorbike that fits the dream of classic driving in Vietnam. It may have a classic look, but this is a 2018 Royal Enfield release with modern technology inside.

400cc of gentle driving.
A race motorbike this is not. The Himalayian is a donkey when it comes to speed and this 400cc engine packs nearly no punch at all!
This is perfect for Vietnam however, where motorbikes rarely exceed 60km/h. Road speeds really are unbelievably slow here.

The Himalayan is very easy to handle and definitely geared for a casual cruise up the country.

Low to the ground and excellent handling
The Royal Enfield Himalayan shines through by being low to the ground giving a feeling of speed whilst hardly moving. It handles easily around corners and is a pleasure to drive on the road.

Great at off-roading
Hit that gravel track and make a claim to fame that you did some off-roading in Vietnam! For beginners wanting the first taste of dirt, then this is the motorbike to do it on. Low to the ground, manageable power and a large wheel size suited for riding those countryside back lanes.

All round adventure motorbike
Equipped with 22L Givi side boxes and a back rack. Comfortable for two people and luggage. Suitable for short people and tall people. The Himalayan doesn’t do anything extreme, it just caters to the casual middle of the range of “everything”, which is ideal for a rental motorbike!

The sad truths
The Himalayan is Tigit’s most requested motorbike above 150cc. Reliability issues has kept our fleet size to only four of these machines. We look to work with Royal Enfield to develop a higher level of consistency when dealing with the motorbike. When we are comfortable with the reliability, we will buy more. The motorbike does work, it just has too many niggling problems that cause both Tigit and clients drama on the road.
Tigit for now, is investing money in the Honda CB 500x range. For those wanting reliability, we recommend The CB 500x over the Himalayan.

YAMAHA EXCITER 150cc

Název mluví za vše. Tento skútr je EXCITING!

20$/den

350$/měsíc

Nejběžnější manuální skútr ve Vietnamu!

Vzrušující skútr se skvělou ovladatelností. A také super zvukem motoru!

Převodovka: manuální

Počet převodů: 5

Objem motoru: 150 cc

Výška sedla: 780 mm

Hmotnost: 116 kg

Výkon: 15,1 koní

Nádrž: 3,7 litrů

Rent The most common manual motorbike in Vietnam!

The Yamaha Exciter motorcycle is the most common manual motorbike in Vietnam.

Yamaha Exciters have a racing background but through the years the frame and size of the motorbike has been getting larger.The modern 150cc Yamaha Exciter is large enough to make most drivers relatively comfortable on a long drive.

The transformation!
The racing background and modern conveniences of becoming the most common manual motorbike in Vietnam clearly shine through when driving the Exciter. Gently drive around the city and fit in with all the other locals….. it is just another everyday Exciter on the road. A very nice motorbike indeed, but nothing unusual to be seen.

Hit the countryside roads and open the Exciter up and a thundering engine is unleashed with a noise that will send a shiver down the drivers spine. It transforms from a quiet city scooter into a monstrous growling motorbike in split-seconds.

The happy all rounder!
The Winner is for the gadget geek wanting a high quality and stable vehicle. The raider is for the boy racer wanting more bling than a Rolex watch.

The Exciter falls smack in the middle. Providing a sensible choice of practicality and character all in one motorbike.

HONDA CRF 150cc

Enduro a především opravdový offroad

35$/den

750$/měsíc

Toto je ta pravá zbraň pro lidi, kteří chtějí jet opravdové offroady. Proto jsou také tyto motorky vybaveny motokrosovými pneumatikami a pojištěním proti poškození zdarma. U CRF 150cc se očekává, že bude padat!

Převodovka: manuální

Počet převodů: 5

Objem motoru: 150 cc

Výška sedla: 869 mm

Hmotnost: 122 kg

Výkon: 12,75 koní

Nádrž: 7,2 litrů

Equipped for offroad and Enduro

We have found the Honda CRF 150 to be one of the best choices for Vietnam’s terrain for experienced riders. This motorbike comes with wide foot-pegs, aggressive offroad tires and a free damage waiver for crashing.

The tires are not road legal, although we understand the road must be used to get to the destination. Just don’t rent this motorbike for a road journey!

For + $5 a day, the Honda CRF 150l can be equipped with 2x 12L high quality Kriega saddle bags.

For all you KTM and Husqvarna lovers out there
We can’t pretend that this is a KTM or Husqvarna, but we can claim that this is the best option within Vietnam for such people. A skilled rider will be able to wield this beast to its full potential and the over quality build of the motorbike won’t disappoint.

Comparing to the Honda CRF 250L
The Honda CRF 150 has quality suspension (better than the CRF 250) and weighs in at 122KG vs the CRF 250L 147KG.

We used to take the Honda CRF 250L out on our offroad adventures, but an increasing envy of the riders on the less powerful 150cc became apparent. This is the way to go for people looking to get stuck in the jungle.

Extremely reliable
Fuel injection and air cooled, there isn’t really anything to go wrong on this motorbike. We have found the harsh clay environments destroy radiators and cooling fans on bigger machines and we have struggled with the maintenance on tough trails. The Honda CRF 150cc riders have nothing to worry about. A simple and relatively light weight bomb proof machine.

SUZUKI RAIDER 150cc

Malá závodní motorka

20$/den

350$/měsíc

Pokud milujete 2-taktní motorky, tak Raider je to nejbližší, co ve Vietnamu dostanete.

I když je Raider 4-takt, je postavený na základě slavných Suzuki závodních motorek a jezdí jako výkonné motokáry!

Převodovka: manuální

Počet převodů: 6

Objem motoru: 150 cc

Výška sedla: 764 mm

Hmotnost: 106 kg

Výkon: 18,2 koní

Nádrž: 4,2 litrů

The Racing Go-kart of Vietnam!

The Suzuki Raider 150cc comes from a racing pedigree of small circuit race motorbikes.

A small frame with 6 gears and a top speed of about 110km/hour makes this motorbike the funnest ride that money can buy. Spend days on end twisting and turning through the mountain roads on a motorbike that can be compared to a high performance go-kart.

Pimp my Ride!
Suzuki (in general) has a cult following of racing enthusiasts in Vietnam but the Raider 150cc has become a popular motorbike among young guys who need a bit of flare to show off to their girlfriends! Pimp my ride is the name of the game and there is no end to the customization’s, bodywork styling and upgraded performance kits for these exciting race bikes.

The unfortunate truths
Very small frame which means anyone considering this motorbike must be ready for a fairly uncomfortable ride.

Larger people would be better off with the Yamaha Exciter, Honda XR or Honda Winner!

For some….comfort is a sacrifice worth taking for bling, character and unimaginable enjoyment that can be found throwing the Suzuki Raider aggressively into the twists and turns found all through the small mountain roads.

Mám vybráno! Co dál?

Vyplňte poptávkový formulář a ozvu se vám zpět na email s konkrétní dostupností, cenou a rezervačními podmínkami. Poskytnu vám veškeré nutné informace a provedu vás procesem až po finální rezervaci.

POPTÁVKOVÝ FORMULÁŘ

Odesláním tohoto formuláře udělujete souhlas se zpracováním vašich údajů za účelem reakce na váš dotaz. Jak je nakládáno s vašimi údaji naleznete v podmínkách o ochraně osobních údajů.

Chcete se ještě na něco zeptat? Nejste si jistí správnou volbou té pravé motorky na cestu? Neváhejte se mi ozvat na email pujcovna@vietnamskajizda.cz.

Scroll to Top