Vietnamská jízda | Prožij Vietnam na 2 kolech!

Hạ Long Bay, 15.11.2015

Od mého příletu první výlet a to do jedné z turisticky nejznámějších destinací Vietnamu. Zátoka Hạ Long je nádherná. Zapsaná na seznamu UNESCO a v seznamu nových sedmi přírodních divů světa. Území o rozloze 1500 km2 pokrývá 2000 především vápencových ostrovů tvořící úžasná panoramata. Vzdáleností cca 180 km od Hanoje je ideální na 1-2 denní výlet.

Já se připojil na jednodenní výlet k rodičům, kteří tu zrovna provázeli rodinného přítele z Čech. I když jsem tu předtím byl už dvakrát, představa sluníčka a projíždění se na lodi mezi těmi nádhernými skalami byla dostatečně lákavá. Ráno jsme vyrazili pronajatým autem a po 4 hodinách jízdy dorazili na místo. Čekala nás 4 hodinová okružní plavba, takže jsme se nejdříve vydali na oběd. Volíme samozřejmě mořské plody a jak to v každém přímořském městě ve Vietnamu bývá, vybíráme si z mnoha napuštěných kádí co a jak chceme jíst. Na stůl nakonec přistanou restované mušle, smažené chobotničky, obrovský krab, grilované krevety, nějaká ta zelenina a samozřejmě pár piv a domácích kořalek. Musí vám být tedy jasné, že to byla ta správná a pořádná příprava na to se nalodit, vylézt na horní palubu, lehnout si na lehátko a nedělat nic:-).

To jsme take následně udělali a pronajali si celou loď jenom pro sebe. Možností jak zátoku projet je samozřejmě spoustu. Zátoka jako turistická destinace funguje už opravdu dlouho a loděmi je to tu spíše přeplněné. Vybrat si můžete podle délky plavby, lodě sdílené pro skupiny, nebo vlastní, trasy okružní, nebo se zastávkami u jeskyní, vyhlídek a plovoucích vesniček. Cestovní kanceláře navíc nabízejí aktivity od volného plavání, kajakování, vlastního jídla na palubě až po přenocování v luxusní all inclusive lodi. Vybírat je opravdu z čeho.

Pro mě však 4 hodinová plavba bez jakýchkoliv zastávek byla naprosto ideální. Svítilo sluníčko, foukal příjemný vítr a já tak akorát stihnul nasát okolní atmosféru, strávit vydatný oběd a na chvíli se i vyspat z vypitých panáků. Prostě idálně strávené odpoledne venku z rušné Hanoje.

Jak jsem se už zmínil, Hạ Long je hodně turistická a já umělé, přeplněné místa nemám moc rád. Naštěstí na lodi získáte svůj určitý prostor a minimálně jednou se sem pro zajímavost vydat vyplatí. V dnešní době hodně lidí jezdí spíše na ostrov Cát Bà z druhé strany zátoky, kde není tolik turistů a navíc je tam malý národní park, kde se dá udělat příjemný výlet na motorce a aspoň trochu tak i poznat tamní přírodu.

Na večer končíme příjemnou plavbu, nasedáme rovnou do auta a vyrážíme zpátky do Hanoje.

_mg_7709

Kádě s živými mořskými plody _mg_7715-kopie

Tohle nám přistálo na stole:-) _mg_7877

Zátoka Hạ Long _mg_7958

Plovoucí obydlí v zátoce _mg_8001

Lodě v přístavu

Další příspěvky v této rubrice